2006-09-21

Westin Hotels profilerar sig med hjälp av gästens alla sinnen!

Som en del av Westin Hotels nya profilering av hotellen lanseras nu 'Sensory Welcome program' där gästens sinnen såsom syn, ljud, och lukt används för att leverera en upplevelse där en check-in inte längre känns som en opersonlig transaktion.

Vid ankomst blir gästen mött av en kännetecknande doft av Vitt te som är specialtillverkad för Westin Hotels. Specialtillverkad för att framkalla känslan och upplevelsen av en avslappnande oas. Doften sprids svagt ut i lobbyn när gästerna anländer för att checka in. Westin’s har även utvecklat ett eget musikprogram tillsammans med 'eMusic.com' en utav världens största leverantörer av oberoende musik. Musiken är designad utifrån att vara en del av hotellupplevelsen. Special designad musik ger gästen en känsla av rytm, melodi och en energigivande musikupplevelse. Även belysningen i lobbyn är designad för gästens trivsel och upplevelse, belysningen är utvecklat tillsammans med Philips, ljuset sätter en speciell stämning i lobbyn beroende på vilken tid på dygnet. Kvällsbelysningen består av tända ljus och en lite mysigare atmosfär. Westin’s kännetecknande globala program för alla sinnen ger en komplett upplevels av natur, känsla och liv för gästen.

Ett liknande upplevelse program med musik, doft och ljus håller på att utvecklas för Sheraton Hotels & Resorts och håller på att implementeras just nu på samtliga Sheraton hotell.

Inga kommentarer: