GPS i handdator

Många gånger när jag har varit på storstadssemester så har det slagit mig att jag skulle få ut så mycket mer av resan om jag hade en GPS med mig. Istället för att krångla med kartor och försöka förstå vart man är, hade man kunnat ha en handdator med GPS med sig, tänk vad smidigt. Nu har jag spanat in en handdator (eller PDA som det också heter) som verkar passa för uppgiften, den verkar som bonus även fungera i bilen eller i båten. Mio P550 är en handdator med Windows Mobile, så du kan läsa och skapa alla typer av office dokument. Den har dessutom trådlöst nätverk (WLAN) så att du kan surfa på den medan du ligger på hotellrummet i London och planerar din nästkommande dag. Men den stora fördelen är förstås att den har inbyggd GPS och kan hålla kartor över hela världen om du skulle önska det. Det som fortfarande gör mig osäker på om Mio P550 ska bli min nästa respryl, är om skärmen är tillräckligt bra för att funka även i solljus, för en sak är säker, en papperskarta kan man alltid avläsa, oavsett hur mycket solen skiner...

Läs mer om Mio P550 här:
http://www.mio-tech.be/en/gps-navigation-products-p550-overview.htm

Inga kommentarer: