Thailand och annat i Vagabond

Senaste Vagabond om bland annat thailand och ZanzibarJag har precis börjat prenumerera på Vagabond och fick för några dagar sedan mitt första nummer i brevlådan. Jag har haft lite svårt att bestämma mig för vilken resetidning som är bäst, det finns ju några att välja på numera.

Men efter första nummret från Vagabond känner jag mig ändå rätt säker på att jag har valt rätt, eller vad sägs om reportage från Ko Lanta i Thailand, Zanzibar, Tokyo och Filipinerna för att nämna några.

Reportaget om Zanzibar gjorde mig verkligen sugen på att åka till detta paradis, och jag lärde mig samtidigt att landet faktiskt har självstyre trots att man tillhör Tanzania.

Thailand lockar förstås alltid med sina fantastiska stränder och ön Ko Lanta verkar vara det bästa av Thailand utan stora hotellkomplex. Den enda nackdelen verkar vara att Ko Lanta nästan är mer svenskt än Mallorca. En svensk man intervjuar tycker att Ko Lanta känns som hemma i Norrköping fast utan regn och rusk. Jovars kan det vara trevligt att man känner sig hemma, men jag vill ju ändå uppleva det Thailändska och inte se och höra svenskar överallt, eller äta på Svenska resturanger.

Reportaget om Tokyo var också häftigt, vilken knepig storstad och framförallt, vilket konstigt mode. Tokyo ligger rätt långt ner på min lista av ställen att besöka, men jag hoppas ändå någon gång komma dit eller någon annanstans i Japan.

Inga kommentarer: