Ellos Travel storsatsar inför hösten – Kina i fokus

Ellos Travel storsatsar inför hösten med nya resmål och färska samarbeten med ledande resebolag. Kina tippas bli det nya favoritresmålet. Även kryssningar lockar många.
– Kina är ett av de resmål vi satsar stort på. Intresset för att resa dit är enormt. Vi har valt att arbeta med Sveriges ledande arrangör av Kinaresor, Lotus Travel. De har ökat sin försäljning med 300 procent på tre år vilket är ett kvitto på den enorma efterfrågan, säger Françoise Dévé, VD Redcats Nordic.

Resorna tar den äventyrslystne till alla de historiska områdena, låter dig se Kinesiska muren, uppleva Pekings puls eller stilla kryssa fram på Yangtze floden.
– Målet är att möta våra kunders efterfrågan och att de skall kunna hitta sin favoritresa hos oss, därav fokus på nya länder och nya områden såsom rundresor, säger Françoise Dévé. Vi väljer de bästa bolagen för varje resmål. Lotus Travel anser vi vara bäst på Kinaresor och har ett mycket intressant utbud.

Även kryssningar på Östersjön
Utöver Kinasatsningen inleds också ett samarbete med Birka Cruises. Birka erbjuder kryssningar till Mariehamn, Tallinn och Visby med sitt nya flaggskepp Birka Paradise som är ett riktigt upplevelseparadis. Ombord finns flera pooler, en exklusiv Spa-anläggning, många restauranger, nattklubbar och shoppingtorg.
– Vi har fått signaler från våra kunder att de söker den här typen av resor. Det skall finnas en resa för alla plånböcker och resmålen skall vara attraktiva både för den som vill unna sig något själv och för dem som reser med hela familjen, säger Françoise Dévé.

Utöver Lotus Travel och Birka Cruises lanseras även Golden Moments som är specialiserade på upplevelser såsom ballongflygningar och skotersafari. Sedan tidigare har Ellos Travel samarbeten med Nazar, Solresor, DTF Travel och Familjen Edbergs.

Resorna erbjuds Ellos kunder via Internet, www.ellos.se, Ellos kataloger och direktutskick. Resorna bokas via telefon eller via Internet. Internet utgör idag den försäljningskanal som används av mer än 40 procent av Ellos kunder.

Inga kommentarer: